Alla inlägg den 19 april 2015

Av hubbeshunddagis - 19 april 2015 19:20

Vilken fantastisk helg vi haft, solen har strålat och vi har bara gjort precis det vi känt för utan några måsten! 

Som många redan vet är våran Hubbe blind, inga lindriga synfel utan helt blind. Många tar väldigt illa upp när jag berättar detta och tycker synd om honom, vissa tycker till och med att det är fel av mig att låta honom leva. 

I början tog jag väldigt illa upp men sen insåg jag att har man själv inte upplevt att leva med en blind hund vid sin sida så är det förmodligen den första reaktionen man får. 

Jag älskar min hund, Hubbe är det absolut bästa i mitt liv men ända sedan den dagen jag fick beskedet att han kommer att bli blind har jag hela tiden utgått ifrån hur han mår, hur hans livskvalité och livsglädje ser ut. Självklart innebär detta många förändringar för alla i Hubbes närhet men det tänkte jag berätta om vid ett senare tillfälle. Hubbe är som sagt en kille full av energi och livsglädje trots hans blindhet  vilket ni kan se i klippet. Nu laddar vi batterierna inför en ny härlig vecka på dagiset tillsammans med våra fyrfota vänner. 





Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards