Alla inlägg den 17 april 2015

Av hubbeshunddagis - 17 april 2015 11:47

Veckorna går så fort och det är redan fredag, igen. Idag är det endast Love och Doris som är här å Hubbe såklart!
Efter en härlig förmiddagspromenad passa vi på att köra lite utomhusaktiviteter och njuta utav vädret vi bjuds på. Leversnittar är en solklar favorit hos detta lilla gäng, men för att få en godis måste man först använda nosen och finna den.
Nu är det lunch, Hubbe och Doris har lagt sig till rätta för en stunds vila medans lillgrabben Love springer in och ut i aktivitetsrummet och hämtar leksak efter leksak tills han funnit just den han vill ha.

Godis sök

Doris är fullt medveten om att det finns mer godis i mina fickor.

Vatten är så roligt

Goaste valp magen

Av hubbeshunddagis - 17 april 2015 06:12

Det är tidig morgon på dagiset och i väntan på att dagens gäster anländer tänkte jag berätta lite om Hubbe och hur vi fann varann.


Den 17 oktober 2004 en dag  innan min 18-årsdag tog min familj med mig på en tur med bilen, jag hade då länge sagt till dem att jag ville ha hund, en egen hund, eftersom vi alltid haft hund i familjen. Men jag hade redan då väldigt bestämda åsikter om vilken typ av hund jag ville ha och det var inte denna typ av blandras jag tänkt mig.

På väg till uppfödarna berättar de att det finns två kullar, en berner sennen mix och en labrador mix, hela familjen ville att jag skulle titta på kullen med de lurviga små sennen valparna som såg ut som små nalle björnar, men min blick fastnade direkt på en lite rädd killsom satt längst bort i valphagen, utstött från de andra, det var kärlek från första ögonkastet och det är här våran resa börjar.

Dagen efter, den 18 oktober kom han hem, min egna lilla valp och jag har nog aldrig varit lyckigare. Jag tog bort benen från min säng för att komma närmare honom på natten, han skulle ju ligga i sin bädd, trodde jag. Sen den dagen har vi alltid delat både täcke och kudde. Vart jag än har varit eller gjort så har Hubbe alltid varit med, ja nästan alltid iallafall. När Hubbe kom höll jag på med mitt körkort och hade endast moppe att transportera mig med, vi bodde då långt ute på landet. Men nu hade jag Hubbe, och jag var ju tvungen att ta mig till stallet, så moppen blev ett minne blott Jag tog en stor ryggsäck och sen började vi gå första biten och när han inte orkade mer satt det lilla knytet i min ryggsäck, man såg endast dessa stora dumbo öron och en liten nos sticka upp. 

När jag tänker tillbaka så har jag svårt att minnas hur livet såg ut innan Hubbe kom till mig, det är otroligt hur mycket en hund kan betyda, all denna kärleken, min bästa vän, my number one. Att det snart är 11 år sedan vi träffades första gången känns helt otroligt och jag är evigt tacksam för alla dagar jag får dela med honom.


Snabb fakta om Hubbe

Född: 2004-08-20

Ras: 50% Labrador 25% Cocker spaniel 25% Setter

Färg: Svart med vita tecken

Äter: Allt som matte lagar, seniorfoder, samt kosttillskott som glykosamin, grönläppad mussla och fitline

Gillar: Bli bortskämd i soffan, promenader, bus med bollen och att bada.

Ogillar: Ljudet av när matte knäcker ägg eller skalar dem.

Favoritleksak: Bollen

Favoritgodis: Märgben

Det bästa med honom: Att han är den han är, finns inget jag vill ändra på, trotts några hyss då och då.


 

Hubbe 2 år gammal


 

Hubbe 10 år gammal




Tidigare månad - Senare månad
Ovido - Quiz & Flashcards