Direktlänk till inlägg 7 juli 2015

Semester tider men vi har öppet två veckor till

Av hubbeshunddagis - 7 juli 2015 12:48

Nu har de flesta av våra gäster gått på sommarlov med husse/matte som har semester. Lite avundsjuk är jag då hela familjen är hemma och en efter en tackar gästerna för terminen som gått, men så fort dagen kommit igång och de vovvarna som tillbringar dagarna här anlänt så känner jag mig väldigt nöjd och vet att jag är precis där jag vill vara, med alla mina fyrbenta vänner. Som det såg ut i början på förra veckan så skulle dagiset vara ganska tomt denna vecka (28) samt nästa vecka (29) men det har bokat på vilket är superkul. Messi gick på sommarlov förra veckan men kunde inte hålla sig ifrån oss allt för länge och idag har han även med sig kompisen Easton. Elsa som är sommargäst här på dagiset fick genast dessa två härliga grabbar efter sig vilket inte är så konstigt. Elsa är en Berner sennen flicka på 2 1/2 år med glimten i ögat och precis som Messi och Easton så bjuder hon genast in till lek på ett väldigt vänligt sätt.

Jag är så otroligt nöjd, glad och tacksam över terminen som gått, det har varit en ära att få ta hand om och lära känna era fantastiska vovvar. Jag är fortfarande förvånad över hur många det faktiskt är som redan besökt dagiset, samt pensionatet och fler blir det när höstterminen börjar V.32 Vi har nu gått in på våran 5:e månad sedan vi öppnade upp dörrarna och de senaste två månaderna har ett flertal dagar/veckor varit fullbokade.

De kommande 12 dagarna innan det är dags för vår semester har vi fått två pensionatsgäster Bronzo & Chailie som kommer att tillbringa dagarna med oss här på dagis och åker sedan med oss hem på kvällarna. Som jag tidigare skrivit så är pensionatsplatserna begränsade då de följer med oss hem. Jag får lov att inackordera flera hundar i dagisets lokaler men för mig är det inget alternativ, det betyder att de hade varit ensamma här hela natten och det är absolut inte så jag vill arbeta. Jag vill kunna ge mina gäster den bästa möjliga omvårdnad under tiden de är hos oss vilket betyder att så fort jag tar över kopplet blir de en i familjen. Jag har fått så otroligt många förfrågningar på pensionat  och tyvärr så har jag fått tacka nej ett flertal gånger, inte bara för att platserna är begränsade utan även för min egna, Hubbe, Loke och sambons skull. Hur roligt och hur mycket jag än vill så måste jag ha några helger då jag är ledig och kan koncentrera mig på kurser, utbildningar och utställningar men ibland kanske bara inte göra någonting alls mer än att vara hemma.

           



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av hubbeshunddagis - 12 januari 2016 11:57

Oj, va längesedan vi gjorde ett inlägg här på bloggen, men nu tyckte vi att det var dags igen. Så nu passar vi på medans våra fyrfota vänner får en välförtjänt vila efter promenader och aktiviteter så här står vi med lunchlådan i handen och ska försö...

Av hubbeshunddagis - 19 oktober 2015 07:14

NYHETER PÅ HUBBES HÖSTEN 2015   Vi vill börja med att tacka för det fortsatta förtroendet ni har för oss när ni lämnar era vänner här på Hubbes, vi vill inte göra er avundsjuka men vi har verkligen världens bästa och mest givande jobb som får del...

Av hubbeshunddagis - 23 september 2015 09:50


Nu är hösten här och allt fler hundägare tar med sin fyrbenta familjemedlem till skogen. Men bland prasslande löv och vidsträckta motionsstråk lurar flera faror för hunden. Vi har samlat en del av farorna här och vad du kan tänka på samt tips om fara...

Av hubbeshunddagis - 7 september 2015 11:42


För många hundägare kan kloklippning kännas som en tyngd på axlarna, av rädsla att klippa fel, kanske har man råkat göra det en gång och fått panik, det blöder ju trotts allt en del om man skulle komma åt pulpan. Men jag vill påpeka att det absolut i...

Av hubbeshunddagis - 3 september 2015 07:55

Hösten är här med sina vackra färger och friska vindar. Även om det kommer "lite" regn då och då så känns det faktiskt riktigt härligt. Många av våra gäster har haft det tufft under sommarens varma dagar och det är härligt att se hur energin kommer t...

Ovido - Quiz & Flashcards